ensam med mina tankar

Idag är egentligen första dagen (på hela sommaren) som jag är ensam under hela dagen, eftersom jag är ledig. Åbo är underbart idag, Jag trivs så bra här, detta har verkligen blivit "hemma" för mig men det är som alla andra platser, förstås, vissa dagar (som idag) älskar jag Åbo och andra så kan jag spy på staden. Vi konsentrerar oss på dagens känsla. Idag har jag passat på att ta en lugn morgon med kaffe på balkongen, tvätta, ta en promenad ner till torget och handla lite, snart ska jag gå handla middag. Sen när gullet kommer hem ska vi ta en långpromenad. Det ska bli skönt! Jag tar det lugnt, gör saker i min egen takt och tar tillfället i akt att faktiskt fundera på saker som jag inte haft tid eller ork att fundera på under sommaren. Både trevliga och mindre trevliga tankar ploppar upp i huvudet när man går och pysslar för sig själv, ena stunden kan jag skratta åt något och nästa minut känner jag mig lite sorgsen....Men det är skönt att ha en dag då hjärnan och hjärtat får rensa ur lite skräp, sortera bort det som inte längre behövs och spara det som betyder något.....En kopp kaffe och en tanke...



Kommentarer
mia

helt rätt min älskling!

Vissa dagar måste man få rensa och sortera om ävrn om det innebär floder av tårar.

Älskar dig saknar dig bästa fina Emme!

2009-08-26 @ 10:14:43
URL: http://mollyn.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0