What a day!

Åbo → Stockholm → Åland → Åbo på 36timmar

Vi kom till underbara, soliga och vackra Sthlm 07.30 igår. Satt på cityterminalen hela förmiddagen nästan...Johan gick på sitt ärende och jag gick runt och fönstershoppade lite. Allt öppnar ju först kl 10.
När gulle var klar så hade vi två timmar, drygt. Vi gick lite på stan och gulle fick en jättesnygg läderjacka med sig hem från sthlm! Kl. 12.45 tog vi EckeröLinjen bussen till Grisslehamn. Var hos mamma lite och sedan var vi resten av kvällen hemma hos Johan. Det var verkligen tröögt att stiga upp kl 02 imorse för att köra till Långnäs...hujj säger jag bara, tur att man inte reser varje dag! Kom tillbaka till Åbo/hem kl 08. Skönt!

Gulle har varit på jobb och jag har varit i skolan och på galna dagar. Japp nu är det dags för Galna Dagar igen, och nog var det galet på stan alltid. Det var meningen att jag skulle till frissan MEN hon låg hemma med migrän idag, så blir nästa vecka istället.

Har verkligen inte onsdag idag och jag kan inte riktigt förstå att jag gick omkring i Stockholm igår? Var det igår? Jaa, det var väl det...Stockholm var annars lika härligt som vanligt, jag blir alltid turistförtrollad. D.v.s jag tycker att det är en härlig turiststad och man kan bra spendera några dagar där - lugnt! Men det kändes skönt att komma hem till kära gamla Åbo!

I helgen fyller min underbara Sara år. Hade tänkt åka till Åland och fira henne + stanna till och med påsken. TYVÄRR har jag ett möte nästa vecka som jag måste närvara på och då blir resan till Åland först på onsdag. Efter sthlms trippen så känner jag att ännu en resa denna vecka + nästa vecka tar alldeles för mycket tid av mig och mitt arbete. Så jag hoppas jag får fira min kära Sara på påsken istället.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0