Måndag morgon - inte som den borde

Egentligen har jag vårdutveckling i skolan just nu. Men jag är inte där. Nä, jag är hemma på Åland istället. Kommer att ta eftermiddagsbåten till Åbo idag, därför är jag fortfarande här på ön. Det känns skönt!

Helgen har varit som den brukar - härlig! Vi var och firade Matilda som fyllde 1år. Hon var verkligen på gott humör och visste att alla var hemma hos dem för att fira henne. Hon verkade tycka om solglasögonen som jag och Johan gav henne (fick även en baddräkt + sommarhatt av oss), dem höll hon på försökte få på själv...fungerade inte ännu. Söt och härlig tjej i alla fall! Efter kalaset var det premiärgrillning hemma hos Johans familj - Åhhh jag Älskar grillat! Det var verkligen jätte jättegott!!! Igår var det sovmorgon och slappardag, middag hos mormor (GOTT som vanligt) och tvkväll.

En lugn start på måndagen, har legat på mammas magiska spikmatta. Alltså snart måste jag nog köpa mig en egen, det är hur skönt som helst att ligga på den och efteråt känns det som om man fått en ordentlig massage och endorfinerna bara flödar i kroppen!!

Gjorde dock det stora misstaget att räkna upp allt som är på agendan i maj...borde inte gjort det. Har ganska mycket nämligen både i skolan och utanför. Men här ska det inte stressas, utan ta en sak i taget och njuta av vår och sommaren som snart påväg! På torsdag är det ju vappen också...ojoj vad detta år gått snabbt! Kan inte fatta....

Idag & imorgon tänker jag extra mycket på min underbara sötnos och håller tummarna!

Det är spännande tider  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0