"Hem"

Har redan dammsugit lägenheten, vad skönt, tog Hela 20 minuter...Sitter nu och avnjuter en kopp svart kaffe! Gott!

Har blandade känslor inför att åka till Åland över påsk. Jättekul att få träffa alla som man träffar så sällan, mamma, mormor, gudbarn, Johans fam., vänner m.m. MEN det är alltid ett projekt att ta sig överallt, eftersom man måste ha bil. Det förväntas att man ska hinna träffa alla och sen får jag dåligt samvete om jag inte lyckas med det. Mamma som bor ensam saknar ju mig såklart och ser SÅ fram emot att jag och Johan ska komma hem. Där är det just det, jag känner att äntligen kan jag slappna av och släppa skola, lägenhetsboende m.m. Medan hon känner att äntligen får jag sällskap med att laga mat, gå ut och gå m.m. En liten konflikt. Så är det och jag skulle aldrig i världen vilja ändra på det! Jag älskar min mamma för hon har varit en klippa under de jobbiga åren. Så det ska nog bli skönt att komma "hem" ändå.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0