Fokusera på det som är bra!


Jag hade tänkt gå tillbaka till sängen och sova en stund till efter att Johan gått på jobb. Men under frukosten började alla "måsten" snurra runt i huvudet. Det blev så att jag nu har spenderat två timmar framför datorn med att söka relevanta artiklar som jag ska använda i min resultatdel. Jag har hittat några stycken. Är de bra? Det vet jag inte ännu, måste skriva ut dem och läsa igenom dem i lugn och ro senare. Mina ögon orkar inte läsa långa artiklar på datorn, lättare i pappersform.

Ska (som sagt) och ta bort mina stygn senare idag. Ska bli skönt eftersom byxkanten gnuggar mot det sista stygnet och då känns det obehagligt.

Sedan ska jag på handledning. Jag hoppas hon (min lärare) är nöjd med det jag lyckats åstadkomma så här långt och att hon kommer med konstruktiv kritik och konkreta förslag för mitt fortsatta arbete.

Detta kan komma att bli en bra och givande dag. Vädret är trist så det drar ner poängen lite men annars är det bara jag själv som kan påverka hur dagen blir och jag ska påverka den positivt. Som alltid! Fokus på det som är bra och inte på det som är dåligt. Man tror att man är ensam med sina besvär och problem men när man pratar med andra inser man snabbt att de flesta går igenom liknande händelser. Så det lönar sig inte att gräva ner sig utan titta upp och klättra vidare på stegen! Det finns oftast MINST en bra sak varje dag att se fram emot och denna sak kan vara hur liten och meningslös som helst för andra men för en själv kan det göra dagen till en toppendag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0