Dagens "fynd"

Ja, allt man handlar på stan under galna dagar är ju inte fynd men...det känns ju bättre om man tror det!

Hos optikern, en snäll kvinna med knagglig men förståelig svenska:
Min syn har inte förändrats så himla mycket, bara lite (Yes). Jag kan alltså ha kvar mina gamla glasögon om jag vill - vilket jag bestämde mig för att jag vill, för att: om jag vill se bättre på längre håll så måste jag antingen ha två par glasögon eller sänka styrkan på glasen som jag har nu så att jag kan ha glasögon både på långt och kort håll. Men då ser jag ju sämre när jag läser än vad jag gör nu...Så jag har mina gamla alltså. + att min syn på långt håll är så pass bra att jag bra kan vänta till medelåldern innan jag behöver glasögon för både när och långsynthet. Synkontrollen var också GRATIS - Det tycker vi om och tackar för!!

Mina fynd från crazydays: Hortensia exclusive x 2, ansiktskräm åt Johan, tamponger (ja vi tjejer behöver ju tyvärr det, onödig utgift, man borde få dra av på skatten) och hårmousse (åt mamma). Inte så mycket idag men är nöjd, blommorna tog plats..



Fina va?! Man ska inte ge upp, övning ger färdighet. Dör en planta är det bara att köpa ny och prova på nytt!

nu till gymmet och bygga lite muskler..haha..säkert..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0