Åland

Inatt: Johan och jag kom med båten inatt till Långnäs. Vi hade hytt (gratiskryssning). Underbart skönt att slippa sitta i kaffeterian med alla människor för det var ganska mycket folk på båten. När vi skulle stiga av i Långnäs var det en alldeles förfriskad man med en alldeles för tung väska som skulle stiga av. Jag kan inte låta bli att undra hur det gick för honom? Kom han fram till terminalen ens? Han föll nämligen ett flertal gånger på vägav båten till terminalen för väskan var för tung och hans balans var någonannanstans.haha...ingen bra dag idag tror jag...
Vaknade två gånger inatt och trodde att vi somnat i hytten och åkt förbi Långnäs, men upptäckte att jag låg i mitt rum hemma i Hammarland och somnade snabbt om - skönt!

Har gjort min plikt: Jag har redan hunnit åka med mamma och (OBS) mormor till mat+alltiallo affären Mattssons i Godby idag. Där fungerade jag som vagnvaktare och smakråd när mormor köpte en ny hatt - den är röd och jättesöt på henne. Sedan köpte jag en bukett tulpaner och vi åkte till farmor på kaffe som jag lovade henne i telefonen. Så, då har jag lättat mitt samvete för denna påsk. Härligt!

Nu väntar en lugn kväll ute på landet. Inatt ska herr Isaksson hämtas från krogen - Oj vilken prima flickvän han har..haha..skämt och sido, jag har inget emot att stiga upp mitt i natten och hämta ett fyllo, så länge han kommer med mig hem ;)♥

Ett stort + med att vara hemma hos mamma nuförtiden: Hon har skaffat mobilt bredband, hon körde alldeles för länge med stenålders uppkopplingen som var helt värdelös. Hon har installerat en värmefläkt i vardagsrummet så att hela nedrevåningen hålls varm, förr kunde det gå ner till 16 grader om hon inte eldade i spisarna. Tack och lov för att den tiden nu är förbi. Lite modernisering har alltså gjorts här ute på landet under våren - det tycker vi om!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0