Ah vilken härlig dag det ser ut att bli!

Jag älskar att börja dagen i min egen takt. Ingen stress, bara lugn och ro. Ekorrarna och haren har redan varit på bakgården och hälsat gomorron! Sötnosar!

Idag:
  • förberedelse inför den korta resan till Åland. Följer med Johan imorgon bitti och kommer tillbaka på måndag, ensam. Ska bli kul faktiskt. Fick mersmak av Åland efter påsk, blev påmind av hur härligt det är att vara på ön!
  • köpa ett års present till lilla Matilda. Åker på barnkalas direkt vi kommer iland imorgon - KUL!
  • inhandla en hel del saker som fattas hemmet och beställning från kära mor.
  • fika med rara, söta Janica på stan - prata, fnittra och ha det mysigt!
  • njuta av solen på ballen - såklart!!
Ja, det är väl det jag ska göra idag. Har självklart lite hemmafrusysslor att göra men de gör man ju alltid så ingen idé att nämna sådant..Måste ju göras för den allmänna trivseln:)

Igår kväll hittade tv:n inga kanaler, fanns ingen signal. Det var hela huset som var drabbat. Det betydde ju inget tv tittande på ett par timmar. Johan var allmänt irriterad över att inte ha tv. Jag började äntligen läsa en bok som jag har tänkt läsa hela våren! Led inte så mycket av att inte ha tv, men nog var det trevligt när kanalerna kom tillbaka och man kunde återgå till sin kvällsrutin..Bra att ha lite black outs nu och då så man bryter sina vanor!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0