Gammalt..

Har haft besök av en gammal vän. Konstigt att man säger så fastän vi båda är unga. Men i alla fall, vi gick i samma skola och bodde på samma internat i Tanzania. Vi har mailat regelbundet och uppdaterat våra liv men träffats har vi inte gjort på kanske 4-5 år. Så igår kom hon och vi pratade halva natten och sen åkte hon tillbaka till Sverige idag. Det var verkligen Jätte Kul att träffa henne!! Vi pratade mycket Afrika (så klart) och det kändes kul. Finns ju inte så många som man umgås med här som vet vad man pratar om när man pratar om sin tid i Tanzania - så det var verkligen KUL att träffa henne!!

Sen är det fruktansvärt kul när gamla människor ringer fel, de vägrar tro att det inte är den rätta personen i luren! Det hände mig häromdagen.
Jag- Hallå?
Någon- piiip...pip.... (trycker på knapparna på telefonen)
Jag- Hallå?
Någon- tyyyyst....
Jag- Hallå?
Tanten till slut - (skriker) Ja, hallå ja! Vem är det?
Jag - Det är Emelie...
Tanten - Va?Vem då?Hallå?
Jag - Du har kommit till Anette..
Tanten - Va? Nämen är det inte Hjördis då??
Jag - Vet du, jag tror att du har ringt fel nu.
Tanten - Nä..jaha...

och sen la hon på. Nu var inte hon så envis men det lät roligt i telefonen för hon trodde verkligen inte att det var jag först utan kunde inte koppla att det inte var den där Hjördis...haha..söta gummor!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0