det gäller att vara flexibel

Med sina principer ibland...

Jag tänker nu på att jag ännu en fredag går hemma och tvättar, städar och plockar. Men det gör ingenting att Johan och jag inte gör det tillsammans - för det gjorde vi alltid innan. Nu är det nya rutiner för oss båda, så kallade vuxenrutiner. Han arbetar måndag-fredag 8-16 och jag har väldigt mycket tomt i mitt schema så jag tycker absolut att jag ska städa! Jag vet också att han inte tar det för givet och att han uppskattar det för om det var tvärtom skulle han också göra mer än mig hemma, så har det till och med varit i perioder. Så fastän jag är för ett jämställt förhållande så måste man ibland kunna vara flexibel och tänka på att allt jämnar ut sig med tiden =)

♥ Det jag tror gör ett förhållande hållbart i längden är när man inte tänker så mycket, jämför sig med andra och väger allting hela tiden. Att försöka att respektera den andra och njuta av varandra och orsaken till att man blev tillsammans från första början!! ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0