Bästa helgen på länge!

Ja det var det verkligen! Har njutit av att vara på Åland och träffa alla som jag älskar och tycker om!

Torsdag: Fick lite läst =) Tog en promenad ner till mormor som hade lagat en sockerkaka åt mig! Satt där hela eftermiddan och småprata med henne, det tyckte vi båda om!
På kvällen var mamma och jag till Skarpans på vernissage. Helt underbara tavlor som rumänskan Eugenia Hagiu Andrei ställde ut! Tyvärr var de för dyra för min tunna studerande plånbok men annars skulle jag ha kunnat köpa flera stycken av hennes underbara verk!

Fredag: Johan och jag åkte till Norrtälje. Han var och kolla in sitt sommarjobb och jag hade en fantastisk förmiddag i den lilla staden som jag aldrig egentligen stannat i =) Jag kom dit före alla affärer hade öppnat, så jag tog mig en promenad längs med ån till hamnen, vattnet var alldeles stilla, himlen var blå och det var varmt! Jag satt och njöt på en parkbänk och fick faktiskt några dikter nerskrivna - det var ett tag sedan! När Johan kom gick vi lite på stan, åkte via Flygfyren och sedan till färjan. Trevligt med en liten utflykt bara vi två.

Lördag: Sov läääänge - skönt! Vi solade och Johan klippte gräset åt mamma igen (andra gången på tre dagar, gullit) och jag trimmade längs med blomrabatter m.m. Vi fick mycket gjort och mamma blev så glad, det blev en del av morsdagpresenten tror jag =) Vi åt middag hemma hos Johan och sedan åkte jag för att träffa Sara! Oj vad roligt vi hade på kvällen! Först drack vi 6 (!) koppar kaffe och tittade på Grys bröst på körslaget..haha.. sedan åkte vi till Indigo. Där dyker Mia sötnos upp!! Vi hade SÅ trevligt - satt till 02.15 och prata och skratta!!! Älskar att umgås med dem!! Gulle var på Arken, när vi äntligen kom hem (jag körde) satt vi ute på trappan och njöt av allt fågelkvitter och såg när det ljusnade. Det vara bara vi i den stunden! Mysigt! Klockan var lite över 04 på morgonen.

Söndag: Steg upp och gratta mamma!! Lunch hemma hos Johan och sen till Åbo....

Kan inte fatta att den helgen är över...? Nu sitter man här igen och kan inte förstå att det är tisdag redan....


Kommentarer
mia

GULLE!
I LOVE YOU!

2008-05-13 @ 17:19:40
Catta

Hej gumman!
Nu ha jag hittat till din blogg. Weee!
Saknar dig...
Puss

2008-05-13 @ 22:50:12
URL: http://cattah.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0