aj karamba!

Är nästan aldrig sjuk...men vad blev jag igår när jag just hade gått av vaket? Jo Sjuk! Och med besked också!
Jag fick ordentliga magkramper (nej, inte mensvärk, nej, inte magkatarr) i hela magen och lyckades dubbelvikt ta mig till sängen, där låg jag och snurra och vred till 14tiden, hade inte fått någon sömn alls och smärtorna gav inte med sig. Men viking som man försöker vara tänkte jag såklart att "på jobb kan jag säkert åka, det går nog över". Jo. kyss mig Agust Det gjorde dom Inte....kl 15 ringde jag med gråten i halsen (pga smärtorna) och sjukanmälde mig. Det gjorde ju inte saken bättre att jag var ensam hemma...då blev jag ju ännu sämre..
Jag fick order i telefonen av mamma att ta en "Underberg" och dricka mycket vatten (hade redan druckit en liter efter det att jag stigit upp), nå det lugna sig en aning med kramperna, och blåbärssoppa fick jag av moster som jag drack under dagen. 22.30 kunde jag äntligen sitta upp i soffan. Och idag är jag tillbaka på jobb med öm buk, men stå och gå kan jag i alla fall=)

Jag sa förra gången att "nästa gång jag får såhär ska jag till akuten och kolla upp det" Ja, nu säger jag det igen men denna gången Kommer jag att göra det! jag lovar! Smärtorna jag hade igår var hemska och det måste jag kolla upp nästa gång!

En läxa som jag lärde mig: gör det du ska göra direkt! Hade lämnat städning av rummet till igår och andra saker...borde ha gjort det innan..man vet ju aldrig hur morgondagen ser ut.


Kommentarer
mia

Gulle :( akta din fina mage!

2008-07-31 @ 21:31:48
URL: http://mollyn.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0