sista dagen

Idag är sista dagen i Åbo för detta år. Känns skönt att få åka till ön imorgon. Allt som handlar om skolan brukar försvinna ur mina tankar när jag är där, all stress brukar lindras och mina batterier får laddas upp. Det behöver jag inför den kommande mycket intensiva våren! Ska försöka att inte fundera så mycket kring mitt ämnesval inför examensarbetet, men eftersom vi ska ha ide´n färdig första dagen i skolan så måste jag väl sätta liiite tid på det sen. Men absolut inte just nu och den kommande veckan! Nu ska här firas jul med familj och vänner!

I år kommer till och med min kära syster och hennes sambo och firar med oss! Har inte firat jul med min syster på flera år nu eftersom hon har jobbat. Så denna jul känns extra kul, kanske vi inte firar så många jular ihop?! Det vet man ju aldrig. Jag kommer i alla fall att vara uppdelad under julafton, ska vara på torget och se när Johan får sitt stipendium och sen blir det säkert julkyrka och mat hemma hos familjen Isaksson. På kvällen åker vi ut till Hammarland och sedan blir det julmat med hela högen på juldagen. En bra uppdelning tycker jag och de andra verkar också vara nöjda med det.

Ska jobba lite på "Solis" också, dag på mån och tis och sen tre nätter, den ena på annandagen och sedan två nätter före nyåret. I år har jag satt familj och vänner före arbete faktiskt, arbeta hinner jag med de kommande 40 åren. Har jullov två veckor och ändå blir det en veckas arbete ungefär i antalet timmar, och det räcker!

Idag ska jag och Johan köpa nya träningsskor. Vi köpte nya i våras och tydligen går vi som bara den för vi har båda nött hål i sulorna??!! Ja, förstås så brukar våra promenader vara c 1-2 timmar varje gång så det är väl egentligen inte så konstigt. Men idag blir det två par nya så att vi slipper känna gruset gnugga mot fötterna:) Packa ska vi också göra - vi har en STOR hög med julisar som ska med till ön. Tror att de andra blir ledsna om vi inte tar med deras klappar.

Det var det och nu blir det kanske något kort inlägg men överlag tänker jag ta jullov från bloggen. Jag önskar alla som läser min blogg (det är så få så jag vet ungefär vilka ni är hehe) en riktigt GOD JUL!! Hoppas ni varit snälla så att ni får många julklappar!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0