Julfesten

Hur blev julfesten med alla ålänningar?
Före festen var det segt hemma, ingen av oss hade riktigt ork att börja fixa oss och jag tänkte att festen kommer nog inte att bli så kul om jag känner mig såhär seg. Men jag hade FEL!
Vi var alla samlade i en mysig källare - hela 24 stycken. Det var trevliga människor, kul program och mumsigt julbord. Speciellt gott var kusin Rickards härliga hemlagade skinka!! Hans egen kryddade snaps med pepparkaka var också god! Det var härlig och trevlig stämning!! Vi fick alla julklappar också, så tomten hade hittat dit :) Johan fick en massa tuggummi och jag fick en Fazer chokladask - gott idag!
Kl 01 måsta vi vidare - det blev Åbo diskotek men där var Johan och jag inte länge, detta för att de gick i konkurs igår men hade öppet och det visade sig att de inte tog varken kort eller pengar i baren, utan man måste ha drinkbiljetter...?? Vi blev sura över detta och stack hem. Sedan hade vi istället lite efterfest, ett gäng ålänningar kom till oss på lite nattprat och sedan var det sängen vid fem tiden ungefär. En Lyckad Kväll och Natt! Kul att umgås med ålänningar - alltid spännande!

Idag har det varit en innedag. Har bara varit ute på ballen en sväng,annars inne med Fazers choklad och Brieost, mögelost och kex! Perfekt ending tillsammans med min underbara karl!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0