En dag på stan

Har varit på stan i 4 timmar idag! Har gått ensam och shoppat julklappar och faktiskt endast ett par saker åt mig själv har det kommit i kassarna. Bra jobbat! Tycker om att gå ensam, då behöver man inte ta hänsyn till någon annan och man kan gå i egen takt och vart man vill. Smakråd behöver jag sällan så Om jag går med någon annan på stan så är det bara för att jag ska ha något spec eller att jag håller någon sällskap och är smakråd. Nu har jag i alla fall de flesta julisarna inköpta! Ska väl säkert en sväng ner och strosa imorgon igen men då blir det nog endast ett kort besök och bara någon liten påse i handen.
Nu packa upp alla saker och sedan är det yogatime!

Livet blir lite enklare med denna tanke tycker jag:

"DU behöver inte tycka om ALLA och ALLA behöver inte tycka om DIG" - att vara trevlig och visa varandra respekt räcker!


Kommentarer
mia

den tanken skulle kunna komma från min hjärna :) vissa personer som man "borde" eller "ska" tycka om kan man helt enkelt inte tycka om. Man kan inte gilla alla bara för att man bör. Det vore konstigt om alla människor gick ihop med alla människor. Klart dock att man visar respekt för denna människa, sålänge den inte visat motsatsen mot en. Men dig går jag alldeles utmärkt ihop med :) Puss!

2008-12-04 @ 14:37:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0