Doktor?

Har varit på promovering och professorsinstallation i Göteborg på NHV med min kära mor som blev promoverad doktor inom folkhälsovetenskap.
Forskarvärlden är faktiskt en annan värld. Och alla, ja verkligen alla som pratade med mig frågade "jaha, när ska du bli doktor då?" ´Hoppsan en sån press man fick direkt att åstadkomma någonting, speciellt någonting Nytt!!
Samtidigt som jag kände mig fruktansvärt utanför dessa doktorander, doktorer, hedersdoktorer och professorer så kände jag mig ändå som hemma, detta eftersom att alla har arbetat/arbetar inom vården. De flesta var sjukskötare eller läkare i grunden. Resan var häftig må jag säga!



Kommentarer
mia

känn ingen press, du räcker till precis som du är! Kommer bli världens bästa sjuksköterska <3

2008-08-31 @ 10:47:16
URL: http://mollyn.blogg.se/
Janica

Grattis EmeliesMamma! :)

2008-08-31 @ 20:18:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0